Verfasste Forenbeiträge
-
AutorBeiträge
-
MoTeilnehmer
19 leerlingen
laagste score 35, hoogste score 48, gemiddeld 42,3
Samenvattend: prima gemaakt. Zoals elk jaar liggen we weer (ruim) boven het landelijk gemiddelde.MoTeilnehmerHet examen was goed gemaakt. In de lijn van andere jaren.
24 leerlingen: laagste score 21, hoogste score 41, gemiddelde 34,1.
Wat mij betreft weinig N erop, zeker geen 0,5.MoTeilnehmerHet examen was prima te doen. Er zaten niet heel veel moeilijke vragen in. Soms vond ik het niveau echt te laag en lagen de antwoorden voor het oprapen, een leerling uit 3V zou zulke vragen ook makkelijk kunnen beantwoorden.
- Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Mo.
MoTeilnehmergroep van 26 leerlingen.
Hoogste: 45, laagste 28, gemiddelde van 36,6
Examen was best te doen, het viel me nog tegen hoeveel fouten er gemaakt zijn. Focus en concentratie bij een aantal in deze groep was niet geweldig.MoTeilnehmerExamen was prima te doen, niet direct moeilijk te noemen. Veel leerlingen bleven wel tot het einde zitten.
Groep van 20 leerlingen. Gemiddelde score 42,0. Hoogste leerling 49, laagste leerling 37.MoTeilnehmerWat is dit elk jaar toch weer een zinloze discussie, misschien wordt het tijd om hier mee te stoppen!
Jochen haalde de van Dale aan: cite’ren (citeerde, heeft geciteerd) (<Fr.-Lat), (overg.) 1(een schrijver, zijn werk, een gezegde, iemands woorden) aanhalen, gewag maken van.
Iemands woorden aanhalen, lijkt me helder dat je dan gewoon moet opschrijven wat er in de tekst staat. Zo trainen we toch onze leerlingen? Jammer dat ze zich dan niet aan de opdracht houden.
De Duden zegt er nog dit van: eine Stelle aus einem gesprochenen od. geschriebenen Text unter Berufung auf die Quelle wörtlich wiedergeben. Lijkt me ook helder wat je doen moet, woordelijk/letterlijk/zoals het er staat weergeven.
Laten we ons gewoon houden aan wat het correctievoorschrift ons voorschrijft. Het is niet eerlijk om zelf allerlei dingen goed te rekenen omdat we een ander gevoel hebben dan het correctievoorschrift of dat we het jammer vinden. We kunnen er zelfs allerlei filosofen en andere beroemdheden op los laten maar hopelijk lezen niet al te veel mensen buiten onze kring deze zinloze discussie, ze zouden zich afvragen of we binnen het onderwijs niets beters te doen hebben dan dit.MoTeilnehmerBeste huc,
Ik heb geen Geheimrezept en ook iedereen mag het lezen.
Ik kreeg deze vraag ook van collega’s van het havo examen.Wij beginnen met Duits al in klas 1 en Frans begint bij ons in klas 2. Misschien dat we daardoor elke jaar hoog scoren, want elk contactuur is er één natuurlijk. Verder steken we in klas 4H heel erg in op vaardigheden die leerlingen zelf moet doen buiten de les om. Ze lezen het krantje Presse und Sprache, dat is een krant speciaal voor scholen gemaakt met nieuws uit Duitse kranten. Je kunt je daar als school op abonneren. Echt heel goed! Ze lezen daar 5×6 artikelen uit en vatten die per alinea samen in het Nederlands. Verder lezen we nog 3 jeugdboekjes. In 5H trainen we met oude examens en lezen we een literair werk.
Met vriendelijke groet,
Pieter Moen
Van Lodenstein College locatie AmersfoortMoTeilnehmerGoed gemaakt!
Groep van 27 leerlingen. Laagste 33, hoogste 50. Gemiddelde score: 41,9MoTeilnehmerDag Jeroen,
Wij beginnen met Duits al in klas 1 en Frans begint bij ons in klas 2. Misschien dat we daardoor elke jaar hoog scoren, want elk contactuur is er één natuurlijk. Verder steken we in klas 4H heel erg in op vaardigheden die leerlingen zelf moet doen buiten de les om. Ze lezen het krantje Presse und Sprache, dat is een krant speciaal voor scholen gemaakt met nieuws uit Duitse kranten. Je kunt je daar als school op abonneren. Echt heel goed! Ze lezen daar 5×6 artikelen uit en vatten die per alinea samen in het Nederlands. Verder lezen we nog 3 jeugdboekjes. In 5H trainen we met oude examens en lezen we een literair werk.
Met vriendelijke groet,
Pieter Moen
Van Lodenstein College locatie Amersfoort- Diese Antwort wurde geändert vor 2 Jahren, 6 Monaten von Mo.
MoTeilnehmerHet examen was goed te doen, prima score.
Groep van 20 leerlingen: laagste 28, hoogste 41. Gemiddelde score 34,8. -
AutorBeiträge