Verfasste Forenbeiträge
-
AutorBeiträge
-
kriepmaTeilnehmer
Ben ik ook mee eens.
kriepmaTeilnehmerOp zich goed te doen. Spreiding van eenvoudige en moeilijkere vragen vond ik prima. Minpunt vind ik de hoeveelheid teksten. Normaalgesproken heeft een leerling 3 minuten per punt en met 51 punten heb je eigenlijk al te weinig tijd. Ik pleit voor wat minder teksten, zodat de leerlingen ook genoeg tijd hebben om goed na te denken en een aantal vragen nog eens te bekijken. Veel leerlingen zaten ook echt tot het eind te werken. Met minder teksten weet je ook of een leerling voldoende tekstbegrip heeft.
kriepmaTeilnehmerEen gemiddelde (tot nu toe) van 30,1. Dat is echt te laag voor dit examen. Ik vond het examen goed te doen. In totaal had ik 19 leerlingen. De hoogste score is 45 en de laagste slechts 14 punten. Veel leerlingen bleven tot het eind zitten. Het examen had van mij iets korter gemogen, maar voor de rest een prima examen.
kriepmaTeilnehmerVan de 51 leerlingen bleven er 38 tot het eind zitten. Veel leerlingen hebben een aantal vragen moeten gokken. Ik ben blij dat ik altijd adviseer de eerste en de laatste tekst als eerste te maken, omdat je daar wat makkelijker de punten kunt verdienen en daardoor hebben bijna alle leerlingen de volledige punten op de laatste tekst gescoord.
Tekst 1 en dan ook de eerste vraag was te moeilijk als start. De breiende hockeyspeler als eerste tekst was beter geweest. De literaire tekst was echt te moelijk voor havo door de vele konjunktiven en lastig om te doorgronden waar het nu precies over gaat. Niemand had 4 punten, de meeste leerlingen 1 of 2 punten. Ik had zelf ook een stelling fout, die met de dokter. Hoe kun je uit de tekst halen dat de jongen expres wegblijft? Het lijkt hier over de moeder te gaan. De laatste vier vragen waren inderdaad extreem makkelijk. De scores van de leerlingen vielen mij tegen en dat komt vooral door tijdgebrek. Een native speaker kwam niet hoger dan 43 punten voor dit examen. -
AutorBeiträge