Ansicht von 12 Beiträgen – 1 bis 12 (von insgesamt 12)
  • Autor
    Paul Goossen
    Administrator

Discussieer hier over deze vraag.

paulinemol
    Teilnehmer

Ik heb bij deze vraag een paar leerlingen die hebben geschreven: aangepast wordt / wordt aangepast. Wat vinden jullie fout tellen of goed rekenen?

NvLith
    Teilnehmer

Ik zou dat goed rekenen. De kern is de verandering van de herinnering. Het werkwoord ‚aanpassen‘ vind ik ver gezocht, maar prima.

stijnheusschen
    Teilnehmer

Ik lees veel antwoorden met ‚licht‘ erin: licht verandert / licht veranderd wordt. Is dat goed te keuren?
    Ook refereren de nodige leerlingen aan het versterken van de herinnering, meestal wel gevolgd door verandering.

Overigens moeten de leerlingen een zin aanvullen, die niet klopt met de tekst. Ik lees in alinea 6 namelijk nergens dat er een kans is, dat er iets gebeurt met die herinnering. Het wordt gewoon als iets daadwerkelijks gepresenteerd: „Allerdings wird die Erinnerung bei jedem Abrufen leicht verändert.“ Blijkbaar gebeurt dat zonder uitzondering, dus hoezo is er een kans?

In dat licht bezien, kun je ook stellen dat de kans stijgt dat deze herinnering wordt versterkt. Die versterking heeft in alinea 6 net zo veel kans als de verandering.: beide worden als feit beschreven, want ook hier staat „bei jedem Abrufen“.

SB
    Teilnehmer

Einverstanden. Ich finde beide Antworten richtig. Es geht letztendlich ums Wiederabrufen der Erinnerungen, die für die Menschen als wichtig eingestuft werden, wobei diese dann verstärkt und zugleich verändert werden.

• Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von SB.
    Jeroen
    Teilnehmer

Ein Schüler von mir schreibt: ‚In onze gedachten blijft zitten. De herinnering wordt versterkt‘. Diese Antwort entspricht nicht der Antwort aus der offiziellen ‚Correctievoorschrift‘, lässt sich von mir aus aber verteidigen. Was würdet ihr machen? Ja oder nein?

SB
    Teilnehmer

Ich würde die Antwort laut Punkt 3.3 als richtig bewerten.

jansberg
    Teilnehmer

Wat vinden jullie van: „onthouden voor langere tijd“? Ik heb het voorlopig fout gerekend, maar is het niet hetzelfde als „versterkt“? Ik twijfel dus.

jansberg
    Teilnehmer

Versterkt heb ik dus wel goed gerekend, met dezelfde onderbouwing als hierboven wordt geschetst. Ik vind dat dit antwoord prima te verantwoorden is op basis van punt 3.3.

jansberg
    Teilnehmer

Nog een twijfel: „Niet wordt vergeten“. Heb het voorlopig fout gerekend.

Anonym
    Inaktiv

Versterkt staat niet in het antwoordmodel. Ik heb het consequent fout gerekend, lijkt me cvte-waardig?

Pablo
    Teilnehmer

„versterkt“ mag pas goed gerekend worden na een aanvulling. Nu dus nog fout rekenen. Het gaat om het tweede deel van die alinea over het steeds weer herinneren.

Ansicht von 12 Beiträgen – 1 bis 12 (von insgesamt 12)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.