Ansicht von 10 Beiträgen – 1 bis 10 (von insgesamt 10)
  • Autor
    MvMK
    Teilnehmer

Bij vraag 10 schrijven behoorlijk wat leerlingen een antwoord op in de trant van: Maier/hij houdt het recept geheim / heeft het recept goed geheim gehouden.

Mijn eerste reactie is fout rekenen… maar ik heb een kleine twijfel.

Wat zouden jullie doen?

sarahsu86
    Teilnehmer

Hoi,
    De leerling laat niet zien dat hij snapt dat Maier het geheime recept krijgt, omdat hij nu een leidende functie heeft. Uit zijn/haar antwoord komt dit niet naar voren. Denk dat je het fout moet rekenen.

Wido
    Teilnehmer

Dat heb ik fout gerekend. De leerling heeft het, gezien het antwoord, niet begrepen.

JPTZ
    Teilnehmer

In eerste instantie was ik ook geneigd dit fout te rekenen, maar jk twijfel nu.

De leerling laat met een dergelijk antwoord namelijk wel zien dat hij begrijpt dat Maier zo te vertrouwen is dat hij het (geheime) recept mag weten en dat hij deze ook niet doorvertelt.

RobVestjens
    Teilnehmer

Ik zit op de lijn van Wido.

chrhul
    Teilnehmer

Ik heb hier ook de lijn van Wido gevolgd bij het nakijken van mijn examens.

MvMK
    Teilnehmer

Heb het antwoord uiteindelijk ook fout gerekend. De antwoorden laten inderdaad zien, dat de leerlingen het stukje tekst verkeerd begrepen hebben.

AdrivanEssen
    Teilnehmer

Fout gerekend heb ik ook: hij weet het (geheime) recept (en dat weten maar 12 mensen). Ik vind dit in lijn met de redenering van Wido en Sarahsu86. Zijn jullie het hiermee eens?

MvMK
    Teilnehmer

@AdrivanEssen, dat antwoord heb ik wel goed gerekend, omdat uit het antwoord blijkt dat Maier één van de 12 mensen is die het recept heeft gekregen (weet).

Blijft een lastige vraag.

Wido
    Teilnehmer

@AdrivanEssen
    Dat zou ik dan weer wel goed rekenen.

• Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Wido.
Ansicht von 10 Beiträgen – 1 bis 10 (von insgesamt 10)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.