Startseite Foren ==> Eindexamenforum 2024 <== HAVO 2024 – Tijdvak I Mijn mening over dit examen

Ansicht von 9 Beiträgen – 1 bis 9 (von insgesamt 9)
  • Autor
    Paul Goossen
    Administrator

Niveau? Lengte? Textkeuze?

Rob de Boer
    Teilnehmer

Dit jaar werd er eindelijk eens rekening gehouden met de lengte van het examen. Gelukkig „maar“ 10 teksten en 40 vragen, daarover ben ik zeer tevreden. Toch zat er nog 50% van de leerlingen tot het einde toe, echter niemand gaf aan te weinig tijd te hebben gehad. Naar mijn mening waren de teksten op havoniveau.
    De onderwerpen van de teksten waren gevarieerd en de meeste teksten geschikt voor jonge lezers (behalve de tekst over de sjaal), de vraagsoorten hadden helaas niet veel variatie. Er zaten veel beweringsvragen in dit examen, die helaas maar al te vaak slechts één punt opleverden. Slechts één verhoudingsvraag (wat is zin x m.b.t. zin y) en er kwamen geen signaalwoorden in de vragen terug. Dat betreur ik, want daar hebben we veel mee geoefend.
    Ik denk dat dit examen redelijk te doen was, ik ga echter wél uit van een N-term van minimaal 0,5 (en ik hoop op hoger).

• Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Rob de Boer.

Ik sluit me volledig aan bij de de mening van Rob. Ik heb gehamerd op signaalwoorden, maar die had je maar weinig nodig. Bij 4 teksten is de eerste vraag een beweringenvraag ,waarbij je beide beweringen goed moet hebben voor 1 punt. Bij vraag 2 wordt om een woordgroep gevraagd, maar als leerlingen meer woorden opschrijven dan is het fout. Vraag dan om een woordgroep van 2 woorden, dan weten leerlingen ook waar ze aan toe zijn. Ik hoop zeker op een N-term van 0,5!

Herman
    Teilnehmer

Ik vond het goed te doen, met prima teksten. De vraag over het auto-onderdeel vond ik dubieus, omdat b en c beide kunnen dacht ik.

Rob de Boer
    Teilnehmer

@Herman: de rem is in dit verhaal buiten de auto….. dus alleen antwoord c is goed.

Schneekönigin
    Teilnehmer

Examen was goed te doen, aansprekende teksten, nauwelijks onduidelijkheden. Lengte was prima, één leerlinge heeft de laatste vraag niet kunnen beantwoorden, verder was iedereen op tijd klaar.

Pablo
    Teilnehmer

Examen was goed te doen. Hopelijk worden we niet met N=0,0 bestraft.

@HERMAN
    : de auto rijdt ergens tegenaan dat als „natürliche Bremse“ dient, dus het gaat hier echt niet om de rem van de auto en dus kan antwoord C echt niet, @ROB: het moet B zijn.

• Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Pablo.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Pablo.
    Rob de Boer
    Teilnehmer

Pablo je hebt helemaal gelijk!

Mo
    Teilnehmer

Het examen was prima te doen. Er zaten niet heel veel moeilijke vragen in. Soms vond ik het niveau echt te laag en lagen de antwoorden voor het oprapen, een leerling uit 3V zou zulke vragen ook makkelijk kunnen beantwoorden.

• Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Mo.
Ansicht von 9 Beiträgen – 1 bis 9 (von insgesamt 9)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.