Startseite Foren ==> Eindexamenforum 2024 <== VMBO-GT 2024 – Tijdvak I Mijn mening over dit examen.

• Dieses Thema hat 10 Antworten sowie 10 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 6 Monaten von chrhul aktualisiert.
Ansicht von 11 Beiträgen – 1 bis 11 (von insgesamt 11)
  • Autor
    Paul Goossen
    Administrator

Was het goed te doen of juist niet? Niveau? Lengte?

• Dieses Thema wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Paul Goossen.
    debout
    Teilnehmer

Sinds jaren eindelijk een prima examen qua niveau en lengte. De teksten waren leuk en sluiten prima aan bij de belevingswereld van de leerlingen.

chrhul
    Teilnehmer

Op zich vond ik dit voor leerlingen best een leuk examen. Jammer alleen, dat het verschil tussen de ene en de andere leerling zo groot is. In mijn beleving is het verschil tussen de leerlingen in mijn groep groter dan in andere jaren.

JPTZ
    Teilnehmer

Qua teksten prima. De open vragen vond ik echter niet zo heel sterk bij dit examen.

RobVestjens
    Teilnehmer

Vond het examen op niveau, teksten prima qua lengte en belevingswereld leerlingen. Veel leerlingen al vóór 10.30 uur klaar

Ramona
    Teilnehmer

Examen waren de teksten leuk, maar mijn leerlingen hebben alle tijd nodig gehad. Gaven aan sommige teksten toch lastig te vinden.

AdrivanEssen
    Teilnehmer

Prima examen, voor herhaling vatbaar. Ik vond de vragen heel eenduidig en met goede examentraining waren de meeste meerkeuzevragen goed in de tekst terug te vinden.

De inhoud van de teksten was goed, er zijn de afgelopen jaren wel saaiere teksten langs gekomen en in vergelijking met de teksten van Engels ben ik dik tevreden over de keuze bij Duits.

Fijn ook dat het geen. heel lang examen was, dat gaf de leerlingen de tijd om de vragen in rust te beantwoorden.

Helaas heb ik een aantal zwakke lezers in mijn groep, wat de score drukt. Mijn houding dat iedereen welkom is bij Duits en sommige leerlingen toch hun pakket ‚vol‘ moeten krijgen heeft dus ook een keerzijde.

sandraE
    Teilnehmer

Het was een prima examen. Toch had ik onverwacht lage resultaten bij leerlingen die een 6,8/7 voor het SE hebben.
    Ze waren te snel klaar, misschien „te“ zeker? Ze namen zich niet de tijd om de antwoorden in rust te controleren. Zo jammer.

cpbarnhoorn
    Teilnehmer

Qua niveau goed te doen en leuke teksten.

mir1234
    Teilnehmer

Het was zoals eerder al gezegd qua lengte en moeilijkheid wel een prima examen. Ik had toch helaas een aantal leerlingen met lage resultaten. Ze hadden met name moeite met vraag 4, 11, 20, 32, 33 en 35

chrhul
    Teilnehmer

Ondanks dat ik het een redelijk goed examen vond, valt me op, dat de resultaten zo uit elkaar liggen. Niet alleen een groter verschil dan anders bij mijn eigen leerlingen, maar ook als ik de resultaten tussen scholen vergelijk. Die resultaten liggen ook zo ver uit elkaar.
    Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, hoe dit grote verschil toch zou kunnen komen.

Ansicht von 11 Beiträgen – 1 bis 11 (von insgesamt 11)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.