Startseite Foren ==> Eindexamenforum 2024 <== VWO 2024 – Tijdvak I Hoe is het bij jullie gemaakt?

Ansicht von 25 Beiträgen – 1 bis 25 (von insgesamt 27)
  • Autor
    Paul Goossen
    Administrator

Hier kun je een gemiddelde score van je groep en het aantal leerlingen in je klas vermelden.

Pablo
    Teilnehmer

16 leerlingen / gem 38,5

Rob de Boer
    Teilnehmer

Bij mijn groep vwo 6 van 15 leerlingen dito: laagste 28 hoogste 46, gemiddelde 38,3

Christine
    Teilnehmer

Bij mijn groep van 16 leerlingen: 38,3 punten (hoogste 46 en laagste 30)

• Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Christine.
    Christine
    Teilnehmer

Bij mijN groep

NvLith
    Teilnehmer

Hier toch wat minder enthousiast. Veel leerlingen die in de instinkers gelopen zijn.

30 leerlingen, gemiddeld 34,7 punten. Hoogte 44 punten, laagste 25.

• Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von NvLith.
    hvw
    Teilnehmer

30 leerlingen, hoogste 48, laagste 26, gemiddeld 39,3 . Hier zullen ze blij mee zijn. Ze vonden het makkelijk en goed te doen.

Anonym
    Inaktiv

Twee groepen van 16 : 37,9 de andere 35, 6 , maar weinig spreiding, bij N term 0,0 maar 2 onvoldoendes. Ik had dit jaar middelmatige groepen . Geen toppers .

Piet-R
    Teilnehmer

Ik begin moeite te krijgen met dit forum. Ten eerste omdat ik het idee heb dat alleen collega’s met super goede groepen hier hun resultaten plaatsen en dat collega’s die minder goede resultaten hebben geremd worden hierdoor hun resultaten hier neer te zetten, ten tweede vind ik het niet oké dat hier N-termen geopperd worden puur op basis van de resultaten van de eigen groep en de eigen mening van één docent. Vorig jaar was een dieptepunt toen collega’s voor een N-term 0,0 gingen opteren absoluut geen rekening houdend met het feit dat er ook groepen in den lande zijn die om redenen beduidend minder goed presteren. Blijkbaar wordt ook dit forum gezien door het CvTE en vorig jaar kregen dus de 0,0 opteerders hun zin toen dit ook de uiteindelijke N-term werd. Collega’s, ga niet meteen roepen om allerlei N-termen, ga niet roepen dat je het makkelijk vond, etc. Ik geef les in een gebied van Nederland waar de leerlingen uit allerlei pluimage bestaan en de resultaten alle kanten op vliegen om allerlei redenen. Sta daar ook eens bij stil in plaats van meteen te roepen om een strenge normering. Gunnen we onze leerlingen dan geen goede resultaten? Een groep mag toch ook wel eens geluk hebben of beloond worden na hard werken!

Gilbert Jansen
    Teilnehmer

Helemaal eens met Piet.
    Sommige resultaten worden hier middelmatig genoemd, terwijl veel collega’s de slingers zouden ophangen bij zulke resultaten.
    Het noemen van de resultaten en opmerkingen over eventuele N-termen kunnen we de volgende keer beter achterwege laten.

Willeke12
    Teilnehmer

Goed punt Piet! Ik deel uw mening.

• Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Willeke12.
    Anonym
    Inaktiv

Als de collega’s moeite hebben met de resultaten van andere collega’s moeten we deze vraag gewoon afschaffen.
    Ik vind het niet erg om te lezen dat er hogere scores zijn behaald en bewust van de verschillen tussen de leerlingen per regio en school ( bv categorale gymnasia en hun leerlingen)

SB
    Teilnehmer

Dank je, Piet.

Jeroen
    Teilnehmer

Echt leuk voor de groepen waar het zo goed is gegaan!

Ik heb zelf ook wel een beetje het idee dat we in deze groep een beetje concurrenten zijn. Ik zit daar niet per se op te wachten.

Ik ben klaar met nakijken, heb WOLF nog niet ingevuld, maar kan wel al zeggen dat mijn groep zeker niet al te hoog uitkomt in het gemiddelde. Ergens tussen 24 punten (laagste) en 49 punten (Half-native). We gaan het zien.

Een norm als 0,3 lijkt me sowieso niet wenselijk. Onze leerlingen mogen toch ook gewoon goed scoren? Waarom hopen we niet gewoon op een goede toets waar je een doodnormale N=1,0 op kunt leggen? Dat lijkt me het best uit te leggen aan de leerlingen die vijf jaar hard gewerkt hebben voor ons vak.

SB
    Teilnehmer

Wat een mooie samenvatting van wat de leerlingen en wij als docenten het hele jaar gedaan hebben. Einfach mal gönnen und nicht sofort die Schüler in die Pfanne hauen!

• Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten von SB.
    hvw
    Teilnehmer

Volgens mij wordt de n-term bepaald op basis van hoe het examen gemiddeld in het land gemaakt is en niet erop wat enkelingen hier in dit forum verkondigen. In ieder geval hoop ik dat.

Mo
    Teilnehmer

19 leerlingen
    laagste score 35, hoogste score 48, gemiddeld 42,3
    Samenvattend: prima gemaakt. Zoals elk jaar liggen we weer (ruim) boven het landelijk gemiddelde.

YvonneS
    Teilnehmer

25 lln, 34,9 gemiddeld, laagste 25 p, hoogste 47 p (near native). We zijn tevreden, maar dit was wel een sterke groep die goed aan het werk is gegaan.

16 leerlingen, gemiddeld 33 punten, hoogste 42, laagste 19.

Kraa
    Teilnehmer

2 groepen:
    30 leerlingen, gemiddeld 37.8
    32 leerlingen, gemiddeld 40,3

Emiel Stevens
    Teilnehmer

21 leerlingen, gemiddeld 34,5.
    hoogste 46, laagste 24.

SB
    Teilnehmer

2 groepen:
    19 leerlingen, gemiddeld 34,3. Hoogste 44, laagste 26
    21 leerlingen, gemiddeld 33,6. Hoogste 44, laagste 27

jojojo
    Teilnehmer

17 leerlingen, gemiddeld 35,4. Hoogste 44, laagste 27.

Dit is een gemiddelde groep, met een aantal ijverige leerlingen, maar ook een aantal die sinds de bovenbouw moeite hebben met Duits en weinig energie konden opbrengen. Wellicht hebben buitenschoolse examentrainingen nog geholpen.

Ik ben tevreden met de resultaten. Het grootste deel van de leerlingen heeft in de les gestructureerd en ijverig geoefend.

Ik hoop alsnog op een goede n-term. Er zaten een aantal zware teksten in en het zwaartepunt lag aan het einde van het examen.

jansberg
    Teilnehmer

Eens met Piet. Ik kom met mijn groep niet aan de hier genoemde gemiddelden helaas met scores tussen de 45 en de 21. Ik durf dit best te delen en weet ook zeker dat ik niet de enige ben, maar het voelt toch altijd wel een beetje ongemakkelijk, als je al die geweldige resultaten hier leest.

Ik hoop dus op een fatsoenlijke N-term, waarbij mijn beste leerling hopelijk beter mag scoren dan de schamele 8,2 die hij zou krijgen bij een N-term van 0,0. Dat zou naar mijn mening echt geen recht doen aan een leerling, die maar 5 fouten maakt in dit examen!

hpgommans
    Teilnehmer

33 kandidaten, hoogste 45 (native, Goethe B2 100%), laagste 22 (persoonlijke omstandigheden), gemiddeld 36,7. Natuurlijk verwacht ik een N-term van 1,0, tenzij Cito/CvTE weer niet in staat is gebleken een examen op het juiste niveau te maken.
    Aanvullend op de bovenstaande discussie: waarom mogen onze lln niet profiteren van het feit dat Duits hen beter ligt? Waarom moet Duits hetzelfde eindniveau bereiken als Engels (C1) en Frans en Spaans (B2) niet? TTO-lln krijgen toch ook geen moeilijker examen Engels of wordt bij hen toch ook geen lagere N-term toegepast omdat zij een voorsprong (kunnen) hebben?

Ansicht von 25 Beiträgen – 1 bis 25 (von insgesamt 27)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.