• Dieses Thema hat 10 Antworten sowie 7 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 6 Monaten von jojojo aktualisiert.
Ansicht von 11 Beiträgen – 1 bis 11 (von insgesamt 11)
  • Autor
    Paul Goossen
    Administrator

Schrijf hier je vragen, suggesties enz. over deze vraag.

Gilbert Jansen
    Teilnehmer

Overleg of bespreek het met je werkgever als je op handen of hals een tatoeage wilt.

Het gaat mij om de werkwoorden: overleggen/bespreken. Dit doe je dus van tevoren. Veel leerlingen konden abklären niet goed vertalen (staat ook niet lekker vertaald in het woordenboek) en vertalen het bijv. met: melden/zeggen/aangeven. Hier ontbreekt dus het overleggen en moet volgens mij fout gerekend worden. Eens?

• Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Gilbert Jansen.
    Genietvanhetleven
    Teilnehmer

Melden, zeggen aangeven met het element van tevoren erbij ben ik geneigd om goed te rekenen.

Zelf heb ik een andere vraag: Bij mij mist bij veel leerlingen het element handen of hals, maar ze hebben wel overleg van te voren met je werkgever, licht van te voren je werkgever in, is het dan wel of niet goed?

Susanne de Jong
    Teilnehmer

Dat heb ik niet goed gerekend. Want voor een tatoeage op een niet zichtbare plek zou je natuurlijk nooit toestemming hoeven vragen aan je baas.

Susanne de Jong
    Teilnehmer

Ik heb hier ook over getwijfeld. Ik vind het vooral belangrijk dat de elementen ‚werkgever‘ en ‚zichtbare plek‘ genoemd zijn. Alle mogelijke vertalingen van ‚abklären‘ die op bespreken, vertellen, aangeven, melden lijken zou ik goed rekenen.

Pablo
    Teilnehmer

Ik zou „aangeven, melden, vertellen“ etc goed rekenen ook zonder de toevoeging „vooraf“

MarianneW
    Teilnehmer

Ik heb zes leerlingen die iets in de volgende trend geantwoord hebben: tatoeages in de nek of op je handen vooraf bij je werkgever aangeven.

Nu staat er niet duidelijk bij dat het erom gaat dat je een nieuwe tatoeage wilt. Er staat echter ook niet bij of ze bedoelen dat ze deze tatoeages al hebben.

Wat zouden jullie doen?

Gilbert Jansen
    Teilnehmer

Je zou het goed kunnen rekenen omdat een werkgever het immers ziet als je die tatoeages hebt en je dat dus niet aangeeft omdat hij het al weet. Je zou er dus vanuit kunnen gaan dat de leerling bedoelt dat je die tatoeages nog niet hebt en wil hebben.

Pablo
    Teilnehmer

Absoluut goed rekenen.

Gilbert Jansen
    Teilnehmer

Nog steeds vind ik de vertalingen melden/aangeven/vertellen fout zonder vooraf of wil hebben of van plan zijn of iets dergelijks. Je meldt niet dat je een tatoeage hebt, je vertelt niet dat je een tatoeage hebt, je geeft niet aan dat je een tatoeage hebt. Je meldt dat je een tatoeage wil hebben. Dit doe je om verrassingen te voorkomen.

jojojo
    Teilnehmer

Ik heb een leerling die schreef: Je kan beter geen tattoo laten zetten op je handen of in je hals. Deze mogen niet altijd zichtbaar zijn op je werk.

Twijfelachtig??

Ansicht von 11 Beiträgen – 1 bis 11 (von insgesamt 11)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.