Ansicht von 8 Beiträgen – 1 bis 8 (von insgesamt 8)
  • Autor
    Paul Goossen
    Administrator

Schrijf hier je vragen, suggesties enz. over deze vraag.

• Dieses Thema wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Paul Goossen.
    Gilbert Jansen
    Teilnehmer

Een van de mogelijk antwoorden is; pesten/plagen/bespotten/Ze werd gepest.
    Wordt alleen het voorbeeld voor het pesten ook goed gerekend? : dat ze de titelmelodie van Ariel voor haar zongen-in een gewijzigde versie.

• Diese Antwort wurde geändert vor 6 Monaten, 1 Woche von Gilbert Jansen.
    Rob de Boer
    Teilnehmer

Het lijkt mij dat beide manieren laten zien dat de vraag begrepen is!

jnauta
    Teilnehmer

lijkt mij niet; ten eerste zou het dan in het antwoordmodel staan en ten tweede begrijpt de leerling juist niet de algemene uitspraak waarvoor het voorbeeld staat.

charlyschmaal
    Teilnehmer

Wat doen jullie met : grapjes maken over haar naam? Mijns inziens komt dat overeen met bespotten .. ik neig ernaar het goed te rekenen

Gilbert Jansen
    Teilnehmer

Ik zou dat goed rekenen.

jnauta: Maar in de vraag staat al, dat ze daar niet bij mee was. En daar moet de leerling redenen voor geven. Dat doet de leerling dan toch met het voorbeeld. Ik vind het antwoordmodel dus niet volledig.

Susanne de Jong
    Teilnehmer

Inderdaad hebben bij mij ook veel leerlingen alleen het concrete voorbeeld van het zingen van de titelsong van Ariël met een aangepaste naam genoemd. Dit is natuurlijk een voorbeeld van pesten. Maar ik twijfel of ik het gezien het correctiemodel kan goed rekenen. Wat doen jullie?

Henke
    Teilnehmer

Ik heb ook een paar van dat soort antwoorden bij leerlingen die het woord ‚hänseln‘ blijkbaar niet hebben opgezocht maar wel begrepen waar Muriel niet blij mee was, bijvoorbeeld: „Dat de melodie van Ariel de zeemeermin heel vaak werd gezongen en dan met Muriel ipv Ariel“. Dat lijkt me toch duidelijk een vorm van pesten/plagen/bespotten.

In het correctievoorschrift staat bij deel 2 Algemene regels, punt 3, 3.3: „Indien een antwoord op een open vraag niet in het beoordelingsmodel voorkomt en dit antwoord op grond van aantoonbare, vakinhoudelijke argumenten als juist of gedeeltelijk juist aangemerkt kan worden, moeten scorepunten worden toegekend naar analogie of in de geest van het beoordelingsmodel“. Volgens mij mogen we het punt daarom wel geven.

Ansicht von 8 Beiträgen – 1 bis 8 (von insgesamt 8)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.